Onze ervaringen als consument

Deze pagina dient om U als "collega" consument op de hoogte te brengen van enkele van onze ervaringen als consument. Dit is slechts feitelijk materiaal met onze eigen conclusies. U trekt zelf uw conclusies. Verhalen worden ook niet ingetrokken mocht het tot een gunstige regeling met een bedrijf komen. Ze worden in dat geval alleen aangevuld. Een slechte ervaring blijft wetenswaardig, ook als ze tot een goed einde komt. (En als de host van deze pagina wordt aangepakt dan verhuist de pagina gewoon naar een andere provider.)

UPC

Bij UPC zijn wij tot begin 2005 klant geweest. Wij hebben kabeltelevisie gehad, digitale televisie, en twee verschillende vormen van Internet via de kabel. Onze ervaringen op een rijtje:

Wat wij in elk geval uit dit voorval hebben geleerd is dat UPC geen ernstig en eerlijk bedrijf is. Ik laat in het midden of het om kwaad opzet gaat of om domme onkunde, maar in elk geval doen wij nooit meer zaken met UPC. Overigens heeft onze dochter ook een keer een probleem gehad dat UPC probeerde om 5.000 euro te incasseren in plaats van 50 euro. Dus, ook als u nog met UPC in zee gaat, neem nooit een automatisch incasso bij dit bedrijf.

De Harense Smid en Laura Star

In de zomer van 2003 een Laura Star strijkijzer gekocht bij de Harense Smid, met strijkplank en waterfilter. Voor wie het niet kent: dit is een strijkijzer met afzonderlijke stoom-generator. Een super ding dat 5 tot 10 keer zo duur is dan een gewoon strijkijzer.

In september 2004, net buiten de belachelijke 1 jaar garantie (belachelijk kort voor zo'n duur apparaat, dat hebben we al weer geleerd), ging de boiler stuk. Garantie, nee dat kan niet. Uiteindelijk een "coulance" gekregen die neerkomt op wat de Europese wet overigens voorschrijft: boiler niet betaald maar de werkuren wel. Resultaat is dat we voor de herstelling nog meer hebben betaald dan voor een gewoon strijkijzer, en op die herstelling zat een nog veel belachelijkere garantie van 3 maanden. Zeven maanden later: boiler opnieuw stuk. Contact opgenoment met Laura Star, maar nooit meer iets van gehoord. Duur apparaat in de prullebak.

In elk geval een wijze les geleerd: ga er van uit dat een toestel maar net iets langer mee gaat dan de garantie en bekijk de prijs als een prijs voor die periode van gebruik en bepaal dan zelf of het toestel dat geld waard is. Geloof een verkoper nooit die zegt dat een toestal eigenlijk veel langer mee gaat maar die dat niet vertaalt naar een langere garantie!. Wat u over de Harense Smid concludeert moet u uiteraard zelf weten maar wij kopen daar nooit meer iets, niet omdat de producten of de prijs niet goed zijn, maar omdat de service ons erg is tegengevallen.